2011. május 2., hétfő

Rajzoljunk együtt! - Virág/1


    Ezt a szép fotót kaptam az egyik olvasótól közös rajzolás céljából. Azt írta nekem, hogy ő inkább a természetről rajzolna, a portrékat nem annyira kedveli. Kezdésnek talán egyszerűbb is virágot rajzolni, mint embert, bár a technikája ugyanaz.
Nekem tetszik a fénykép és aki ugyanígy érez, az tartson velünk a közös rajzolásban! Mindenki nyugodtan haladhat a saját tempójában, és örömmel fogadom, ha a kész rajzokat megmutatjátok nekem.:)

Már el is kezdem, ahogy szoktam. Amikor egy fényképet kapok, vagy kiválasztok, az első legfontosabb dolog, hogy megnézem a tónusokat.Ha fakó, közepes tónusú a fénykép, akkor ugyanis a rajz is szürke, jellegtelen lesz.
Nagyon fontos, hogy széles legyen a tónus skála, vagyis a közepes tónusértékeken kívül világos és sötét tónusok is szerepeljenek. Ezen a fotón már ránézésre is látszik, hogy a háttérben a sziklakert árnyékai, a szirmok és a szár sötétebb részei, valamint a fények szépen kiterjesztik a színérték skálát a közepes tónusokról a sötét és világos irányába is.

Ha szabad szemmel nem vagyok biztos a dolgomban, akkor elővehetem a színérték skálámat, amit itt készítettünk el. 
Ráteszem a fényképre és összehasonlítgatom a tónusokat a skálám színértékeivel.

A következő lépésben megnézem, hogy honnan jön a fény. Ez általában az árnyékon látszik leginkább. Itt a virágnak nem látszik az árnyéka, viszont a csúcsfény és a sziklakert arra utal, hogy jobbról, fentről éri a napfény a képet.
Ez jó alkalom a fények és árnyékok szabályosságai megfigyelésének gyakorlására és a képpel való barátkozásra.

Az előkészület legalább olyan fontos, mint a rajzolás. Kérlek, ne hagyd ki! Egy pár "lapos", jellegtelen rajzot megspórolhattam volna magamnak, ha már az elején odafigyelek a megfelelő fotó kiválasztására.

Ha ez megvan, akkor kinyomtatom a képet A4-es méretben és kezdődhet a rajzolás! Erről majd legközelebb lesz szó.

Megosztás FaceBookon

2 megjegyzés:

nöné írta...

Nagyon kíváncsian várom a fejleményeket:o)

gromine írta...

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, a tanácsot, és várom, hogy mi a következő lépés.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...