2011. május 17., kedd

Rajzoljunk együtt! - Virág/4

Most itt tartok a rajzommal. Elkezdtem a virág satírozását. Korábban a kontúrok megrajzolásakor megjelöltem azokat a világosabb és sötétebb részeket a virágszirmokon, amik a ráeső fénytől, árnyéktól keletkeztek. Ezeket a megfelelő árnyalatra satírozom a ceruzahegy oldalával. Közben a ceruzavonásaim mindig követik a szirom görbületét, mintha simogatnám a virágot. Ha egyenes vonalakkal rajzolnék, azzal kilapítanám a virágot, de én azt akarom, hogy 3-dimenziósnak látsszon.

Ha túl erős a kontúr akkor gyurmaradírral leszedem a felesleget. Csak annyi látsszon, amennyit a környezete felvesz. Sehol sem hagyok kontúrokat. Minden kontúrvonalnál megnézem, hogy melyik oldal a sötétebb és úgy satírozok, hogy beleolvadjon a sötétebb oldalba.

Az első satírozás után eléggé patchwork kinézetű a szirom, de az ujjamra tekert papírkendővel, vagy a kisebb részeken fültisztító pálcikával össze tudom dörzsölni az árnyalatokat. Ha túl sok grafítot szedek le a művelet által, akkor újrasatírozom az adott részt, míg vissza nem nyeri a kívánt tónust.

A bal oldali szirmon a ceruza hegyével felülről lefelé húzgáltam a vonalakat, hogy finomabb legyen az átmenet a világosabb részbe. Ugyanígy csináltam a velünk szemben lévő sziromnál a szártól felfelé kifutó vonalakkal. Itt nincs éles határvonal, mert ez nem árnyék, hanem a virág mintázata.

Amikor a szirmok megkapták az alaptónust, egy pár sötétebb szálat rajzoltam bele laza ceruzavonással és néhol kiradíroztam néhány fehérebb csíkot.
A bal oldali szirom felénk néző éle is világosabb, mint a környezete, ezért azt is radírral kihúzom.
Ehhez egy késsel a radírnak rézsútosan élet vágok, amivel nagyon pontosan lehet dolgozni.

A rajzolásban az a szép, hogy mindig lehet javítani, azt mondják, hogy a rajz megbocsátja hibáinkat. Ha valamelyik rész túl sötét, a gyurmaradírral ütögetve fel tudom szedni a felesleget. Van amikor ettől foltos lesz, ilyenkor finoman átsatírozom, összemosom újra.
Ahol túl világos, ott rásatírozok mégegy réteget.
Állítólag nincs elrontott rajz, csak olyan, ami nincs befejezve.

2 megjegyzés:

gromine írta...

Félelmetes, hogy milyen trükkök vannak a rajzolásnál.
Nem is gondoltam volna, hogy így tudom alakítani és javítani a rajzokat.
Nagyon szép lesz !!!

anwerosa írta...

Köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...