2011. május 7., szombat

Hogyan satírozzunk?

    Ha megrajzoltuk a körvonalakat, akkor kezdődhet a satírozás. Azzal kezdem, hogyan NE satírozzunk:


Milyen hibákat követtem el?
1. Nagyon vastagon nyomtam rá a ceruzát.
2. A vonalaim távol esnek egymástól.
Az eredmény összemosás után (az ábra jobb oldalán) inkább fog hasonlítani egy kockás plédre, mint sima arcbőrre vagy virágsziromra.

Akkor hogyan csináljuk helyesen? Például így:


1. Itt gyengén nyomtam rá a ceruzát és inkább több réteget vittem fel: függőlegesen, vízszintesen, majd a két átló irányában is vonalkázva.
2. A vonalakat szorosan egymás mellett húztam, hogy minél kevesebb fehér csíkot hagyjak a lapon.
Az eredmény összemosás után egy egyenletes, sima felület.

Ha gömbölyű felületet rajzolok, akkor a vonalkáim követik a felszín görbületét, mintha simogatnám a ceruzával az arcot, orrot, almát, virágszirmot...

Egyébként megjegyzem, hogy a felső és az alsó ábrát is 6B-s ceruzával rajzoltam.

3 megjegyzés:

gromine írta...

Az elkészített vázlat után, a 6B-s ceruzával satírozom az egész virágot?

anwerosa írta...

Nem nem! Ezt csak egy kitérőnek szántam. A satírozást a következő bejegyzésben kezdem el különböző ceruzákkal.

Névtelen írta...

Hogyha egy portrét akarok rajzolni, akkor megtudom rajzolni az egészet 1 ceruzával?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...