2011. június 21., kedd

Johnny Depp portré

Lana Bristol karton, 21 x 28 cm, grafit
Az ember nem kerüli el, hogy híres emberek portréit is lerajzolja, hiszen ezeken mérhető le igazán rajzaink hasonlatossága. Bár mostanában nincs alkalmam moziba járni, de "A Karib-tenger kalózai 4." reklámjairól eszembe jutott Johnny Depp, akinek alakítása nagyon tetszett az első 2 részben, amiket még volt szerencsém látni.

Ezzel a rajzzal meg úgy jártam, hogy nem hallgattam Ann Kullberg tanácsára, miszerint érdemes a háttérrel kezdeni a rajzot, mert ha gyönyörűen kidolgozzuk az arcot és utána a sötét háttér mellett utólag kiderül, hogy újra kell rajzolni, mert a tónusok nem stimmelnek, akkor az eléggé kellemetlen.
Hát pont ilyen lett az enyém is. Az arc jó volt, de a háttér megrajzolása után sápadtnak tűnt. Igaz, én nem színessel rajzoltam, mint Ann. Feketével talán egyszerűbb még egy kicsit sötétíteni az arcon, bár lehet, hogy még így is egy kicsit finom voltam. Néha talán nem ártana bátrabban rányomni a ceruzát.

Nem tudom, más hogyan szokta, de nekem nincs bátorságom a háttérrel kezdeni. A korábbi elrontott rajzaim alapján eléggé vakmerőség lenne számomra félig elkoptatni a ceruzát a fekete háttérrel, aztán meg párszor újra kezdeni a rajzot, mert a szeme nem stimmel.

5 megjegyzés:

Castia írta...

Emlékszem hogy olvastam ilyen tanácsot Ann Kullberg könyvében, de már nem tudom, mivel indokolta. Grafitnál szerintem sokkal egyszerűbb a hátteret alakítani utólag, mint magát a portrét. Nem tudom milyen volt korábban, de itt nem tűnik sápadtnak, kifejezetten jó a kontraszt a bal felső sötét sarok és a jobb alsó világos póló között. Az arckifejezést nagyon jól megragadtad, a szeme és a szája is mosolyog, csak a bajusza tűnik furcsának, hogy nem egyforma formájú a két oldalon. A kalap textúrája, a körbefutó szalag fényes, sima felületének érzékeltetése is tetszik.
(Nem lehetne ezeket az egész oldalas, felugró reklámokat letiltani a blogon? Borzasztóan idegesítő, és némelyik még bezárni is alig hagyja magát. :(( )

anwerosa írta...

Köszönöm.:)
Ann Kullberg azt írta, hogy ha sötét a háttér, akkor azzal kell kezdeni, mert előfordulhat, hogy a színértékek gyönyörűek a fehér háttérhez viszonyítva, de miután megrajzoltad a sötét hátteret, az egész arc sápadt lesz, mint egy szellem.
Egy kicsit nekem is rá kellett dolgoznom, mert fehérebb volt az arca.
A bajusz bal oldalán én is sokat gondolkodtam. Valami árnyék miatt, vagy azért mert talán egy kicsit félmosolyra húzza a száját, valahogy az eredeti képen sem tűnt egyformának a két oldal. Egy kis árnyék rálóg a szájára is bal oldalt.
Egész oldalas reklámok? Bocsi, erről nem tudtam, de utánanézek. Lehet, hogy valamelyik widget-tel raktam fel a blogra?
Köszi, hogy szóltál!

Castia írta...

Megtaláltam a fényképet, ott lehet a bajuszon az eltérés, hogy a (nekünk) jobb oldali a rajzon ívesebb felül. http://neon.hu/data/cikk/15/73/72/cikk_157372/johnny_depp.jpg A másik oldalon jobban látszik ez a lépcsőzetes törés, ami kb. az orrcimpával van egy vonalban.
Ilyen making money meg szerencsejátékos hirdetések jöttek fel új ablakban, pedig én Adblockot használok, és az általában jól szűri az ilyesmit. Nem tudom melyik widgettel kaphattad ajándékba, de szerencsére most már nem jött fel (igaz, közben én is hozzáadtam a szűrőhöz).

anwerosa írta...

Jé, tényleg! Valóban a jobb oldalon egy pár szőrszállal többet rajzoltam. Köszönöm az észrevételt! Nem semmi, hogy egy pici radírozással mekkora változást lehet elérni.:)

Fúj, pedig utálom az ilyen hirdetéseket, főleg ha egész ablakosak! Leveszem a számlálót a blogról, hátha annak az ingyenes "szolgáltatása" ez a szörnyűség.

gromine írta...

Szuper lett a kép !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...