2011. június 17., péntek

Jamie Boots vadállatai

Jamie Boots: Ray of Light, 28 x 34 cm,
Caran d´Ache Grafwood grafit ceruza
Ez sajnos nem az én rajzom, pedig nagyon büszke lennék rá. A "the artist" magazin júliusi számában jelent meg egy cikk az újzélandi művésszel, aki teljesen önerőből tanult meg ilyen szinten rajzolni.
Sokan azt hiszik, fekete papírra rajzol fehér ceruzával, pedig ez mind grafit. A háttérhez 9B-s grafitrudat használ, a tigrishez közeledve pedig átvált 9B-s ceruzára, hogy pontosabban tudjon rajzolni.

Ezen kívül egy pár trükkjébe is beavatja az olvasókat. A körvonalakat például tompa hegyű H-s ceruzával rajzolja, mert az könnyen radírozható és nem karcolja a papírt.
Ezután a szemek megrajzolásával folytatja, hiszen azokon van a hangsúly. A H-s tompa ceruzával berajzolja a pupillát és elkezdi satírozni. Dörzsölővel oszlatja el a tónust, majd egyre sötétebb ceruzákat használva tónusoz, hogy mélységet adjon a szemeknek.
A szem fénypontját radírral emeli ki és egy hegyes 3H-s ceruzával dolgozza ki a finom részleteket.

Ezután jön a szőr rajzolása. Ehhez egy "módosított" csavarhúzót használ, amivel bevési a papírba a szőr mintázatát. Itt nagyon figyelni kell, hogy ne legyen túl rendezett, mert akkor úgy néz ki a szőr, mintha meg lenne fésülve. Egy fésült oroszlán ugye nem lenne elég realisztikus.
Csavarhúzó helyett hegyes 4H-s ceruzával is meg lehet karcolni a szőrmintát, de akkor radírral fel kell szedni a grafitot.
Ezután 2B, 3B vagy 4B-s tompa ceruzával enyhén satíroz, így a karcolások fehérek maradnak. Az árnyékos részeken hegyesebb 5B- 9B-s ceruzát használ. Ha szükséges, akkor dörzsölővel beledörzsöli a karcokba is a grafitot.

A kész rajzot 1-2 hétre elteszi és utána újra megnézi, hogy elégedett-e az eredménnyel.

Jamie Boots rajzai megtekinthetők honlapján: http://www.jamieboots.com
A "the artist" magazin pedig megrendelhető itt: http://www.painters-online.co.uk

4 megjegyzés:

Castia írta...

Nagyon expresszív rajz, köszi hogy megmutattad a munkáit. Ezt a karcolgatós dolgot egyszer kipróbáltam, igaz nem szőrön hanem hajon, de nekem nem jött be. Illetve valószínűleg nagyobb gyakorlottság és nagy odafigyelés kell hozzá, mert ha egyszer már valamit bekarcoltál a papírba, akkor azt nehéz kijavítani úgy, hogy ne látszódjon meg.

anwerosa írta...

Sajnos a cikk nem írja le, hogy mit értenek átalakított csvarhúzón. Vagy az lehet, hogy a szárát rövidítette meg, hogy ceruzához hasonlóan lehessen vele rajzolni, vagy talán megcsiszolta egy kicsit, hogy ne szakítsa fel a papírt.(?) A karcolással már én is megjártam. Én macskát rajzoltam és azt írták, a bajuszt és a fülek szőrszálait utólag ki lehet kracolni egy hobby szikével. Hát ez nekem nem jött be, csúnya bolyhos széllel szedte fel a papírt. Biztosan megvan a módszernek a trükkje, amit csak sok gyakorlással lehet elsajátítani. A bajusz rajzolására már olvastam olyan trükköt, hogy egyszerűen utólag felfestik fehér akril festékkel. Ez nekem elég szimpatikus, bár a piheszőrökre és hajra ez nem alkalmazható.

Castia írta...

Valami ilyesmire gondoltam, bár csavarhúzóból elég sokat le kell forgácsolni, hogy elég vékony legyen: http://www.onlypencil.com/blog/tutorials/tools-of-the-trade/ - indenting stylus
Én egy kifogyott, vékony toll hegyét használtam.

anwerosa írta...

Vannak nagyon vékony precíziós csavarhúzók. Szerintem annak elég egy kicsit megcsiszolni a sarkát.
Megnéztem a linket, érdekes a tollba barkácsolt tű. Kár, hogy nem lehet kinézni, hogyan csinálta. Szerintem még ez a legjobb megoldás.
Kifogyott tollról én is olvastam már, de az talán túl vastag az ilyesmihez. Hajszálhoz lehet, hogy jó. Az a baj, hogy rá kell nyomni és akkor már nehéz olyan lendületesen rajzolni, hogy ne legyen erőltetett, esetleg reszketős a vonal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...