2011. február 19., szombat

Papír hercegnő / Prinzessin Papier


Ez egy tanulós rajz színes ceruzákkal Lee Hammond Lifelike Drawing in Colored Pencil c. könyvéből. Ha el tudod képzelni, hány rétegben kell felvinni a színeket, hogy ilyen élénknek látsszanak, akkor megérted, hogy miért nevezem a papírt hercegnőnek. Nagyon finoman kell vele ugyanis bánni.

Még a legsimább papír is apró hegyecskékből, völgyecskékből áll, amik a pórusokat alkotják. Ezeket kell a grafittal úgy feltölteni, hogy egy viszonylag egyenletes színt kapjunk. Ha tompa hegyű ceruzával már az első rétegben "legyaluljuk" a hegyecskéket, akkor kevesebb grafitot, színt tud felvenni a papír, a rajz fakó, szemcsés lesz.
Emiatt nagyon fontos mindig hegyes ceruzával és inkább lazább vonásokkal, több rétegben dolgozni. Az utolsó rétegnél már jobban rá lehet nyomni a ceruzát.

Ez a rajz olcsó rajzkartonra készült. A sokadik rétegnél már kezdett bolyhosodni a papír, ami a művészeknek készült márkás rajzlapokkal nem fordul elő. Ennek ellenére átlagos rajzlapon is szépen lehet dolgozni, a kezdeti lépéseknek pedig nyomtatópapír is megfelel.

Ha rajzlapot vásárolsz, érdemes legalább 190-220 gr-osat venni. A papír vastagságát gr/m2-ben szokták megadni. Ezek vastagabb rajzlapok, amik strapabíróbbak. A nyomtatópapírral jártam már úgy, hogy radírozás közben összegyűrődött.

Amennyiben szeretnéd, hogy alkotásaid megmaradjanak az utókornak, akkor feltétlenül savmentes papírra rajzolj! A sav ugyanis besárgítja a képet.

8 megjegyzés:

gromine írta...

A rajzlapokat írószerboltban szoktad vásárolni, vagy inkább már művészeti boltokban kell keresni?

nöné írta...

Gyönyörű!

anwerosa írta...

Köszönöm szépen, nöné!
Gromine, eleinte papírbolti rajzlapra rajzoltam, csak nemrég kezdtem el művész minőségű rajzlapon rajzolni.

Castia írta...

Nagyon szép lett. Prismacolort használtál?

anwerosa írta...

Köszönöm szépen. Nekem Faber-Castell Polychromos színeseim vannak. Állítólag a Prismacolor a legjobb márka, de azt csak Amerikából lehet beszerezni. Úgy gondoltam a hazai termék praktikusabb, mert egyszerűbb utánrendelni, sőt a Karstadt áruházban darabonként is meg lehet venni.
Neked Prismacolor ceruzáid vannak?

Castia írta...

Igen, vettem néhány Prismacolor ceruzát, Amerikából rendeltem őket, de még nem jutottam el odáig, hogy komolyabban rajzoljak velük. Viszont amennyi összehasonlítási alapom van, a rajzod alapján a Polychromos is van olyan szép pigmentált, mint a Prismacolor.

anwerosa írta...

Szerintem a színes ceruzával rajzolásnak igazából Amerikában van nagy divatja, hagyománya és mivel ott jobbára Prismacolort árulnak, így arra esküszik mindenki. Egy pár angol blogot olvasok, ők a Faber-Castell Polychromosra esküdnek. Talán azért, mert ott az jobban elérhető. Szerintem mindkettő nagyon profi, a Faber-Castell is nagy múltú gyár.
Csak az a hátrány, hogy a könyvek jobbára amerikaiak és Prismacolorban adják meg a színeket, amik nem nagyon válthatók át Polychromosra.

Kiss Csabi írta...

Sziasztok!

Ajánlanék egy szuper dolgot, talán veletek is előfordult már, hogy egy CD-t, DVD-t, akartatok rendelni a neten, de nem lehetett kérni a Magyarországi szállítást, mert ide le volt tiltva.

Az Egyesült Államokbeli vásárlásoknál én eddig mindig a www.viaddress.com ingyenes csomagtovábbítási rendszerét használtam, és teljesen meg vagyok elégedve vele. Eddig mindig bevált, használtam már az http://www.amazom.com-nál és az http://www.ebay.com-nál is.

A regisztráció ingyenes a www.viaddress.com oldalon. Ezután kapunk egy személyes USA-beli címet, amit használhatunk bármely USA-beli kereskedőnél történő vásárlás során, a Viaddress továbbküldi a csomagot a mi országunkba.

Ha az amerikai kereskedő nem fogadná el a nemzetközi, vagy a magyarországi bankkártyákat, akkor a Viaddress megvásárolja helyettünk az árut külön díj nélkül, majd elküldi nekünk. Nekünk csak az áru értékét és a szállítási költséget kell fizetnünk.
Szerintem nagyon jó dolog ez, hogy ezen az úton mi is rendelhetünk Amerikából! Próbáljátok ki ti is!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...