Íme a tippsorozat második része. (Az első részt ezen a linken olvashatjátok el újra.)
4. Egymással összefüggő formákat rajzolj, ne pedig függetleneket!
Nagyon nehéz kiszámolni milyen távolságra van a modell feje a talpától, az egyik fül a másiktól, vagy egy távoli fa az előtérben állótól, hacsak nem rajzolod meg a közöttük lévő formákat. Ez azt jelenti, hogy miután meghatároztad az álló modell teljes magasságát és létrehoztál egy olyan méretarányt a rajznak, hogy ráférjen a papírra, utána a fejtől lefele haladva dolgozod ki a vállakat, onnantól a csípőig, tovább a térdekig stb., hogy minden formát meg tudsz becsülni a többihez viszonyítva.
5. Rajzolj segédvonalakat a formák között, hogy jobban meg tudd határozni a köztük lévő távolságot!
Robert Liberace művész azt tanácsolja, hogy rajzolj nagyon halvány, egyenes vonalakat az alak vagy csendélet minden egyes összetevője között, hogy az irányítsa a kezed, amikor finomítani kezded a rajzot. Ezután adj fokozatosan több vonalat krétával, grafittal, szénnel vagy színes ceruzával, hogy sötétíts a formák és árnyékmintázatok körvonalain.
6. Kezdd a világos árnyalatokkal és haladj a sötétek felé!
Sok művész szerint érdemes a legvilágosabb részektől haladni a legsötétebbek felé, mert így van lehetőség menet közben módosítani anélkül, hogy a helytelen vonalak radírozásával tönkre tegyék a papírt vagy csúnya maszatot hagyjanak rajta.
Rajz: Robert Liberace
2 megjegyzés:
Köszi szépen a tippeket !
Nagyon szívesen!:-)
Megjegyzés küldése