2012. szeptember 15., szombat

Skiccek

Én szívesen rajzolok, festek kényelmesen, otthon, de nem győzöm olvasni a nagy művészektől, hogy mennyire fontos élőben rajzolni, vázlatokat készíteni. Eléggé beletették a bogarat a fülembe, így az elmúlt nyárias napokon rávettem magam, hogy kiüljek skiccelni, mondván, hogy talán ez az utolsó alkalom az idén.

Az első "áldozat" a kedvenc rózsám volt a kertben:


Élőben persze nem ilyen "lapos". Valahogy nem igazán sikerült visszaadni a 3D-s formáját. És természetesen nem kék lapra rajzoltam, csak a fényképen látszik így.

Rajzoltam egy tájképet is a közelünkben:


Nagy kihívás volt számomra az előtéri növényzetet ábrázolni. Ez meg is látszik a rajzon.

Eléggé kalandos lehet a plein air festők élete. Amikor nem a légy mászott a lábamon, egy pókot kellet lesöpörni magamról. Közben sétálók jöttek kutyával. A kutyus minden áron meg akart szaglászni.
Bár ez még mindig jobb, mint ami már másokkal megesett, hogy beszélgetés közben az eb megtisztelte a művész táskáját vagy éppen a lábát.

A képeket HB-s ceruzával rajzoltam meg, majd Staedtler karat akvarellceruzákkal kiszíneztem és itthon kentem át nedves ecsettel.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Schön diese Rose, es wird an gedeutet diese 3D Optik und das Landschaftsbild sehr romantisch eingefangen ...mir gefällts..
einfach so zu malen das was vor einem gesehen wird!

Lieben Gruss Elke

anwerosa írta...

Danke schön, liebe Elke. Die große Künstler halten es für wichtig, oft draußen zu malen und zeichnen, deswegen habe ich es auch mal probiert.

gromine írta...

Hirtelen amikor a rózsára néztem nagymamám jutott eszembe, (aki nagyon sok rózsát hímzett ) és azt mondta, hogy a rózsa akkor szép, amikor olyan, mintha "foszlana" , ez pont olyan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...