2011. augusztus 22., hétfő

Gina Lollobrigida

Gina Lollobrigida
grafit, 23 x 32 cm

 Ilyen lett. A színes csíkokat nem én rajzoltam bele, hanem a scanner, mivel a rajz egy picivel nagyobb A4-es méretnél és nem tudtam teljesen lenyomni a scanner tetejét. (Nem is akartam, mert összegyűrtem volna a rajzot. :))

De legalább most meg tudtam egy kicsit bűvölni, hogy a digitális változat hasonlítson az eredetihez. Első rémületemre ugyanis a Grace Kelly-nél már ismerős fehér foltok jelentek meg a hölgy szája körül és a boából szinte semmi sem látszott egy fehér folton kívül. Annyira kiábrándító volt a látvány, hogy kénytelen voltam kijavítani a képet, pedig nem nagyon szeretek belenyúlkálni, mert az eredmény még rosszabb szokott lenni. Ezen azonban már nem volt mit rontani.

A világosság-kontrasztnál egy kicsit sötétebbre vettem, hogy látsszon a boa és a kontrasztot pedig lejjebb vittem, hogy a középtónusok is megjelenjenek.

Ja, és most eredeti méretben töltöttem fel a képet, ezért ha mindent jól csináltam, akkor ráklikkelve nagyobban is meg lehet nézni. (Legalábbis remélem.)

6 megjegyzés:

Castia írta...

Iszonyat jó lett a haja! A digitalizálás is teljesen rendben van, muszáj visszaállítani az árnyalatokat, ha egyszer a scanner kifakítja.

anwerosa írta...

Köszönöm szépen!:)
Most sokkal tovább is tartott a hajat megrajzolni, mint az arcot. Sokszor eszembe jutott, hogy rajzszénnel talán könnyebb lenne ilyen sötét hajat rajzolni, mint grafittal.

Castia írta...

Az Aeon Flux rajzomnál én szénceruzát használtam (Prang márkájú, körben le lehet tekerni róla a papírt, így még hegyezni se kell), de az egy szinte egybefüggő fekete felület volt. Abszolút csodálom azokat, akik szénnel gyönyörű átmeneteket, aprólékos munkát tudnak létrehozni, youtube-on látom is, hogy sokkal gyorsabban dolgoznak mint a grafitot használók, de nekem nem megy. Ahogy hozzáérek, az egész porzik szanaszét. Őszintén szólva nem is szeretem, hogy összekenem magam vele.

gromine írta...

Gyönyörű lett !!!!

anwerosa írta...

Én még nem próbáltam a szénceruzát, pont azért, mert tartottam tőle, hogy csak nagy maszatolást csinál. Olcsóbb pasztellel már rajzoltam és nem nagyon tetszett, hogy elég nagy kosszal jár. De most olvastam egy hölgyről, aki csodálatos portrékat rajzol szénceruzával. Ő azt írta, hogy van puha, közepes és kemény változat és olyan mint egy hagyományos ceruza, fával bevonva. Gondolom a keményebbet a finomabb részletekhez használja és az nem porzik annyira. Talán a rajzlap is számít, hogy mennyire tudja felvenni a szenet. Írta, hogy ő sem szereti a koszt, ezért nem a kezével, hanem dörzsölővel dolgozza össze az árnyalatokat. Mielőtt nagyon porozna vagy maszatolódna, fixálóval be szokta fújni és akkor fel tud venni újabb rétegeket.
Minden esetre megirigyeltem, hogy pár satírral megrajzolja az arc alaptónusát, ahol sötétebb lett, arra rásatíroz fehérrel egy kicsit, a legfehérebb részeket pedig fehér pasztellel berajzolja. Nagyon gyorsnak és egyszerűnek tűnik, bár biztosan meg kell tanulni a technikáját. Gondolkodom rajta, hogy majd én is kipróbálom.

anwerosa írta...

Köszönöm, Gromine!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...