2012. augusztus 1., szerda

Szivárvány

Ez egy kisebb méretű, 25 x 35 -ös Fabriano Pittura Acrylico papírra festett gyakorló kép Jerry Yarnell Painting Basics c. könyvéből.

Sajnos a szivárványom egy kicsit erős lett, valójában csak sejtetni kellene. Annál a lépésnél rontottam el, amikor azt írta, hogy élénkítsük a színét. Nekem az eredeti állapotában kellett volna hagyni.

A másik problémám a színekkel adódott. Jerry Yarnell más márkájú festékeket használ, mint én. A Lea Kreativ c. újságban egyszer átváltották a német Schmincke márkára a színpalettáját, de szerintem nem minden lett jó. A legnagyobb gondom a Hookers green-nel van, ami helyett a Turmalingrünt javasolták a Schminckétől. Amint látszik is a képem előterében a sötétzöld fűrészen, hogy nem valami természetes zöld (pedig itt még más szín hozzáadásával tompítottam is a műanyagzöld hatáson). Engem inkább emlékeztet kerítés-zománcra, vagy műanyag karácsonyfára, mint valamilyen természetben előforduló zöld színre.
És talán a lila is más, mint az enyém, mert elég lilásak a képeim, hiába keverem össze a megadott mennyiségeket.

Ennek ellenére leírom az átváltást és hozzátettem a kedvezőbb árú, de ugyanolyan jó minőségű , magyar Pannoncolor festékek megfelelő színét. (Ezeket Tünde barátnőmmel közösen használtuk az előző bejegyzésben a világítótorony megfestéséhez, és beváltak.)
A problémás Turmalinnak nem nagyon találtunk magyar megfelelőt, de mivel Jerry Yarnell egyik videójában javasolta a Sap zöldet a Hookers helyett, így annak magyar megfelelőjét, a NEDVZÖLDET esetleg ki lehet próbálni.
Akinek van valami jobb átváltása, vagy más tapasztalata, azt köszönettel vesszük a kommentekben!:)

1 megjegyzés:

gromine írta...

Ez annyira szép lett, hogy nekem is meg kell festenem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...