2012. augusztus 10., péntek

Lombos fa



Még mindig közös festegetés- ezúttal csak Anyukámmal.
A4-es méretű próbálkozás volt 35 fokos melegben. Azt találtuk ki, hogy a lábunkat hideg vízbe lógattuk az asztal alatt. Egész jól hatott a vízhűtés.:)

A festékek viszont elég gyorsan száradtak. Jerry Yarnell nedves palettát javasol, amit házilag úgy készíthetünk, hogy nagyobb, fedeles mélyhűtős dobozba üveglapot helyez, azon keveri a színeket. A szélekre pedig nedves konyhai törlőpapírra nyomja ki a színeket és az egészet spriccelővel tartja nedvesen.

Mi ezt nem próbáltuk ki, mivel elég gyakorlatlanok vagyunk és előre nem tudjuk megsaccolni, miből mennyire lesz szükségünk. Inkább lépésenként nyomtunk ki mindig annyi színt, amennyi kellett. Először papírtálca volt a palettánk, ami eléggé beitta a festéket, így áttértünk az eldobható műanyag party-tányérra.
A spricceléssel nedvesen tartásnak azért nem vagyok híve, mert állítólag hígítja a színeket, de lehet, hogy másnak ez bevált.

Ha valamiből sok kinyomott szín marad, azt fóliával, alufóliával letakarva a hűtőben vagy fagyasztóban nedvesen lehet tartani. Én a fagyasztót még nem próbáltam, de a hűtőből pár óra múlva előszedett festéket még fel tudtam használni.

A kép megfestéséhez ismét Jerry Yarnell Landscape Painting Secrets c. könyvét használtuk.

4 megjegyzés:

gromine írta...

Nagyon szép lett !! Sajnálom, hogy nem tudtuk együtt megfesteni.
Megérte a " vízhűtés " :)))

Edelweiss írta...

Nagyon szép lett a fád (is)!! :)
Arkil nedvesen tartása... Nekem anno az jött be nagyon, hogy egy virágcserép alátétbe beleszabtam egy darabka itatóspapírt, amit el lehetett áztatni, és arra tettem egy szintén méretre szabott sütőpapírt. Igaz így nem marad nedves a festék napokig, de azt a pár órát kibírja, amíg dolgozol vele, főleg ha kisebb adagokat nyomsz csak ki egyszerre. Bocsi, hogy beleszóltam, de gondoltam megírom Neked ezt a módszert is. Egy próbát megér... :)

anwerosa írta...

Köszönöm! Nekünk is hiányoztál amikor festettük.

anwerosa írta...

Köszönöm szépen az ötletet. Nagyon örülök, ha "beleszólsz" és hasznos tanácsot tudsz nekünk adni.:)
A sütőpapír jó ötlet, mert én transzfer papírról olvastam már, de azt drágának tartottam ahhoz, hogy a palettára tegyem és nem is lehet olyan könnyen hozzájutni, mint a sütőpapírhoz. Ez viszont tényleg jó ötlet és ki fogom próbálni.
Köszönöm szépen!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...