2012. április 10., kedd

Római kirándulás 2. - Mai művészek az utcán

    Róma a művészetek városa. Még az utcán is sok helyen találkozni tehetséges művészekkel, akik vagy árulják, vagy éppen ott helyben készítik rajzaikat, festményeiket.
A Spanyol lépcsők tetején, a templom előtti téren szinte művész kolónia alakult ki. Szemet gyönyörködtető festményeket árulnak és helyben portrékat rajzolnak:




Érdemes megcsodálni az esti fényeket is. Csendes nyugalomra még ekkor se számítsunk. A Trevi kútnál este 10 után is akkora tömeg volt, hogy alig lehetett fényképezni. Nem is találtam olyan fotót, ahol ne lógna be valaki a képbe.

Ez a kút azért is lett a túristák zarándokhelye, mert állítólag, aki jobb kézzel a bal válla fölött egy pénzérmét dob a vizébe, az még vissza fog térni Rómába. Aki 2 pénzérmét dob bele, abba bele fog szeretni egy római és aki 3 pénzérmét dob be, az össze is fog házasodni egy rómaival. Úgy lászik, hogy sokan szeretnének legalább még egyszer megfordulni ebben a gyönyörű városban, mert a kút vizét rendszeresen le kell ereszteni, hogy kilapátolják belőle az érméket, különben hamarosan már a szobrok sem látszanának a pénzhalomtól. Ilyen módon évente 800 ezer Euró gyűlik össze, amit a város karitatív célokra fordít.

Akinek esetleg megfordulna a fejében, hogy alkalomadtán egy kis zsebpénzt halásszon ki a vízből, azt elrettenti, hogy állandóan rendőrök vigyázzák a kutat.

Ha már a kúthoz eljutottunk, akkor biztosan elhaladtunk a mellékutcákban gyönyörű akvarelleket, fotókat árulók mellett. Egy fiatal nőt tömeg állt körbe. Kíváncsian kukucskáltunk a fejek között, hogy vajon mit csinál. A földön féltérdelésben, sprayvel, villámgyorsasággal, percek alatt szebbnél szebb képeket festett. Az egész egy furcsa absztraknak indul és látszólag össze-vissza fújkál a különböző színekből a papírra, amit utána néha újságpapírral leszed. Aztán letakar egyes részeket és a végén, amikor minden sablont levesz, egy gyönyörű kép tűnik fel.
Az egyik alkotását fel is vettem, hogy majd megmutassam másoknak is. Legalábbis azt hittem, mert itthon kiderült, hogy valami hiba folytán a gépem hibásan rögzítette. Már szinte a sírás kerülgetett, mert én magam is itthon akartam alaposabban megfigyelni a technikáját, hiszen felvétel közben szinte csak azt figyeltem, hogy ne mozduljon el a gép. Szerencsére másoknak is tetszett, mások is felvették és feltették a YouTube-ra. Ez a felvétel 2 évvel ezelőtt készült és már akkor is 10 Euró volt egy kép, csak akkor még lassabban dolgozott a nő.



Nekem nagyon tetszett, hogy ilyen egyszerű eszközökkel ilyen gyorsasággal egy szép alkotás születik.
Hogy a hölgy egészségének mennyire tesz jót a festékek belélegzése, amit még nézőként is éreztünk és az hogy szabad kézzel dolgozik - az más kérdés. Talán érdemes lenne példát vennie a kínai túristákról, akik műtős maszkban róják Róma utcáit.

3 megjegyzés:

nöné írta...

Úgy látom, ezek a bolygós képek nagy kedvencek lehetnek körükben, mert egy nagyon hasonló készültét láttam tavaly télen Bécsben:o) A szépségén túl nekem is festék káros hatása jutott eszembe.

anwerosa írta...

Érdekes, erről nem is tudtam. Ezek szerint vagy egymástól tanulják el a technikát, vagy ez a bolygós téma olyan, ami egyszerű és gyorsan vezet látványos eredményre. Esetleg már tanfolyamon is tanulható?

gromine írta...

Gyönyörű város lehet, sajnos még nem voltam, de majd egyszer.
Milánóban és Firenzében láttam már hasonlót, hogy sokan festenek az utcán és árulják a képeiket, de ilyet még nem , amit a videón is lehet látni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...