2012. január 12., csütörtök

Tippek haj rajzolásához

Sok rajznál az a hiba a hajjal, hogy szálanként próbálják megrajzolni. Mintha csöveket rajzolnának. Az eredmény pedig Álommanó (Sandmännchen) vastag kötőfonalból készült szakállához hasonlít...

... vagy egy nyeles felmosóhoz:

Nem akarok senkivel sem gúnyolódni, mert én is így kezdtem.:)

James Gurney: Color and Light c. könyvében azt tanácsolja, hogy minél nagyobb tömegként ábrázoljuk a hajat, ne pedig apró tincsenként. Szalagként képzeljük el a hajtömeget, ahol a legfényesebb rész a hajszálak, hajtincsek futási irányára keresztben van és nem hosszában:

Ugye ez jobban hasonlít hajtincsre, mint a felmosó? A fényes részek nem a szalag szélén, hosszanti irányban, hanem a szalagra merőlegesen futnak.

 Ennél a rajznál biztosan találni jobb példákat is, de itt már igyekeztem a nagyobb tincseket szalagként ábrázolni és nem csövekként.

Arra is oda kell figyelni, hogy ne rajzoljuk túl erősre a hajtövet, mert úgy fog kinézni a haj, mint egy bőrsisak. Erre néha még nekem sem árt odafigyelni.:)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

ist nicht einfach mit den Haaren zu malen, genaue Lichtfall und dass es nicht künstlich aussieht..tolles Bild hast du gut hin bekommen diese Haarpracht!
Lieben Gruss Elke

Castia írta...

Én mostanában próbálom a negatív rajzolás irányából megközelíteni a hajat, vagyis arra gondolok közben, hogy most nem a hajszálat rajzolom, hanem a két hajszál közötti részt... nekem legalábbis így könnyebb, és ez alapján az utóbbi rajzaimnál már elégedettebb is vagyok a hajjal, mint korábban.

anwerosa írta...

Danke schön, liebe Elke.
Das stimmt, es ist wirklich nicht einfach. Man braucht viel Übung.
Lieben Gruß
Andrea

anwerosa írta...

Érdekes, hogy pont az ellenkezőjét javasolják, vagyis, hogy ne szálanként rajzoljuk a hajat, ennek ellenére valóban nagyon jól sikerülnek a hajkoronáid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...