2011. október 7., péntek

Így készült a rajzfilm



A videó a rotoszkópos folyamatot mutatja be, ami a mai - például az Avatarban is alkalmazott -digitális mozgásábrázolási módszerek egy ősi, analóg változata. A filmben a Fire and Ice c. 1983-as produkcióról van szó, de ugyanezt az eljárást használták a rendező, Ralf Bakshi, Gyűrűk ura c. animációs filmjében is 1978-ban, valamint a Walt Disney filmekben is.


A módszer lényege, hogy színészek eljátsszák a jeleneteket, majd a felvételt képkockánként lerajzolják. A filmben megjelenik két kedvenc festőm, Thomas Kinkade és James Gurney is, akik akkoriban fiatal kezdőként a háttérképeket festették a rajzfilmhez.


Ezután kiválasztják, hogy milyen színeket alkalmaznak a rajzfilmben. A videó bemutatja, hogy egy fóliával ellenőrzik, melyik tónus illik legjobban a háttérhez. Sőt, mint kiderül, még az is lényeges változást jelent, ha az egyik szereplő hajszínét feketéről szőkére változtatják.


Ha megvannak a színek, akkor a további munkatársak képkockánként kifestik a jelenetet egy-egy fóliára.
Végül ráteszik a háttérképre a jelenet képkockáit és minden egyes kockát lefényképeznek. A végeredmény pedig az alábbi vágtató lóhoz hasonló kész rajzfilm lesz, csak egy kicsit színesebb és izgalmasabb.:)


A lovacska forráshelye: Wikipedia - Rotoscoping ( itt egyéb információk is fellelhetők az eljárásról)

2 megjegyzés:

akimoT írta...

Nagyon jó ez a videó! Hihetetlen, mennyi időt és energiát fektetnek egy másfél órás rajzfilm elkészítésébe!

anwerosa írta...

Igen, én is nagyra becsülöm őket a rengeteg befektetett munkáért.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...