2011. október 7., péntek
Így készült a rajzfilm
A videó a rotoszkópos folyamatot mutatja be, ami a mai - például az Avatarban is alkalmazott -digitális mozgásábrázolási módszerek egy ősi, analóg változata. A filmben a Fire and Ice c. 1983-as produkcióról van szó, de ugyanezt az eljárást használták a rendező, Ralf Bakshi, Gyűrűk ura c. animációs filmjében is 1978-ban, valamint a Walt Disney filmekben is.
A módszer lényege, hogy színészek eljátsszák a jeleneteket, majd a felvételt képkockánként lerajzolják. A filmben megjelenik két kedvenc festőm, Thomas Kinkade és James Gurney is, akik akkoriban fiatal kezdőként a háttérképeket festették a rajzfilmhez.
Ezután kiválasztják, hogy milyen színeket alkalmaznak a rajzfilmben. A videó bemutatja, hogy egy fóliával ellenőrzik, melyik tónus illik legjobban a háttérhez. Sőt, mint kiderül, még az is lényeges változást jelent, ha az egyik szereplő hajszínét feketéről szőkére változtatják.
Ha megvannak a színek, akkor a további munkatársak képkockánként kifestik a jelenetet egy-egy fóliára.
Végül ráteszik a háttérképre a jelenet képkockáit és minden egyes kockát lefényképeznek. A végeredmény pedig az alábbi vágtató lóhoz hasonló kész rajzfilm lesz, csak egy kicsit színesebb és izgalmasabb.:)
A lovacska forráshelye: Wikipedia - Rotoscoping ( itt egyéb információk is fellelhetők az eljárásról)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
2 megjegyzés:
Nagyon jó ez a videó! Hihetetlen, mennyi időt és energiát fektetnek egy másfél órás rajzfilm elkészítésébe!
Igen, én is nagyra becsülöm őket a rengeteg befektetett munkáért.
Megjegyzés küldése